HERKOMST KIST CLAUS OFFICIEEL NOG NIET BEVESTIGD
Het gonst binnen de uitvaartwereld al dagen van de geruchten, die eigenlijk helemaal geen geruchten zijn, maar op bevel van de RVD nog wel die status hebben, omdat betrokkenen geen uitspraken mogen doen. Niets mogen bevestigen noch ontkennen. Maar neemt u van ons aan, de kist waarin prins Claus ligt opgebaard is geproduceerd door P. van Wijk & Zoon Grafkistenfabriek.
GEDRAGSTHERAPIE HELPT NA EEN VERLIES DOOR SUïCIDE
Het verwerken van het verlies van een nabestaande blijkt niet groter als het een overlijden betreft als gevolg van zelfdoding. Wel blijken nabestaanden van mensen die door zelfdoding overlijden al vóór de zelfdoding gevoeliger te zijn voor psychische problemen dan nabestaanden van mensen die door een natuurlijke oorzaak overleden. Cognitieve gedragstherapie helpt hierbij.
EVEN EEN UITVAARTBEURS DOEN
Zin dit weekend weer eens lekker ouderwets een uitvaartbeurs te bezoeken? Dat kan. In Twente. En om het weekend goed in te luiden kunt u vrijdag(avond) al terecht in Zeist.
NIEUWE UITVAARTOPLEIDING PLúS STAGES
Zeg niet: Goede morgen of middag. Iemand die een sterfgeval meldt, heeft beslist geen "goede dag".
MEER WETEN OVER WINTI
Wie heeft er informatie over het winti-geloof? Wie weet iets te vertellen over de bonuman, lukuman en dresiman? Wie kent er het adres van een goede winti-genezer in Haarlem of omgeving?
|
|
UNIEK, MAAR KWALITATIEF MATIG OVERZICHT

Onlangs verscheen het boek Thanatos, ondertitel 'De geschiedenis van de laatste eer'. Voor wie niet goed ingeburgerd is in het onderwerp, is het een aardig boek waarin veel te zien valt, want het bevat veel afbeeldingen in zwart-wit en kleur. Gebruik het echter niet als wetenschappelijk naslagwerk, want daarvoor is het te onvolledig, onwetenschappelijk en bevooroordeeld. En ook nog eens slecht geschreven.
 |
NIET LEUK
"Humor ligt op straat, maar zeker bij een uitvaart
"
"Het is toch fantastisch als iemand overlijdt? Te weten dat je er niet altijd hoeft te zijn?"
SCHANDALIG
Vrienden en fans van Dirk-Jan Bijker laten van zich horen op dood.nl. Zie de reacties onder
Moet je wel eens huilen?
In dit verband zouden we het leuk vinden eens van ú te horen wat u vindt van de uitspraak 'over de doden niets dan goed'. Grote onzin of een juiste uitspraak?

JAN SCHURINK, OBDUCTIE-ASSISTENT / MORTUARIUMBEHEERDER IN HET OLVG TE AMSTERDAM
Liever geen bekenden
Iedere week stellen we dezelfde 7 vragen aan iemand uit de uitvaartbranche. Ditmaal aan obductie-assistent en mortuariumbeheerder Jan Schurink, die nooit meer hoopt mee te maken dat hij onderzoek moeten doen op iemand die hij kent.
MISS RITUEELBEGELEIDSTER

Gijsje Teunissen is gekozen tot ritueelbegeleidster van het jaar 2007. De bijzonder geslaagde grote uitvaartbeurs in de Grote Kerk Alkmaar, die zij organiseerde op 16 juni jongstleden, heeft vast bijgedragen aan haar uitverkiezing.
|
|
Uitvaartondernemer nodig?
Bel: 088 - 605 1207
dag en nacht bereikbaar
|
|