DOODGEWOON informeert en amuseert over zaken rond de dood - sinds 1994
Verschenen: 24-05-2004
MEER DAN 6 PLANKEN

De relatie tussen grafkistenfabriek P. van Wijk & zoon en dood.nl dateert uit de 'papieren tijd' van dood.nl, toen dood.nl nog Doodgewoon was. Iedere keer weer keken we met plezier uit naar de nieuwe advertentie van de kistenproducent, eigenhandig op de bedrijfscomputer gemaakt door een van de eigenaren van het familiebedrijf, Peter van Wijk.


Kleurrijk en anders, dat is het minste wat je er van kunt zeggen. Met een opvallende typografie, terwijl de slogans getuigen van een heel eigenzinnige en originele kijk op wat verkoopt en hoe je de consument moet aanspreken. Want wat te denken van: De kern van het bestaan gereflecteerd in de verpakking van het einde. Of: Wij bieden u de vrijheid om te kiezen.

Sinds enige tijd heeft de kistenfabrikant uit Capelle a/d IJssel een eigen site. Het doet ons bijzonder veel plezier te zien dat er ook kan worden doorgeklikt op 'advertenties'. Kunt u zien wat wij bedoelen. Jammer echter dat alleen de advertenties uit 2003 en 2004 er te vinden zijn. Wat ons betreft mag het hele oeuvre getoond worden, ook die in Doodgewoon verschenen zijn.

Nog wat slogan om de nieuwsgierigheid naar een kist van Van Wijk te prikkelen:

Maatwerk tegen confectieprijzen

Neêrlands trots

Kracht van het leven / Zekerheid van de dood / Natuurlijk geheel

In de cirkel van het leven is kwaliteit de centrale factor

Wanneer kwaliteit en topsnelheid elkaar kruisen

Terug naar archief...
REACTIES

Geef hieronder uw reactie op dit artikel, en/of lees de reacties van andere lezers.
Uw naam
Uw email
Uw reactie
Reacties worden pas geplaatst na goedkeuring door de redactie. De redactie is niet aansprakelijk voor de inhoud van reacties, en behoudt ten alle tijden het recht reacties te wijzigen of te verwijderen.


Speck schreef op 24-5-2004:
In het kader rondom de uitvaartverfrissing zou ik willen pleiten om naast kersen ook de smaken perzik, appel en peer toe te voegen aan het assortiment.
In Italié gebruiken ze tenslotte de frisheid van meloenen en dan blijkt maar weer dat over smaak niet te twisten valt. http://www.dood.nl/showit.php3?cid=313.

Onbetwistbaar de smakelijkste.



Peter schreef op 24-5-2004:
In een branche die stijf staat van de risicoloze, saaie eenheidsworsterige bedrijven is P van Wijk een welkome verfrissing. Nog los van het feit of mensen de advertenties wel of niet vinden aanslaan, iedereen kent ze en iedereen heeft er wel een mening over. En daarmee bereikt Peter v Wijk precies hetgene waar advertenties voor bedoeld zijn: bekendheid. Petje af.