DOODGEWOON informeert en amuseert over zaken rond de dood - sinds 1994
Verschenen: 02-03-2014
SPONSOR DODE SPELMOMENTEN

PEC Zwolle is de eerste Nederlandse eredivisieclub die een passende ‘dodenspelmomenten sponsor’ heeft. Marloes Damman van Kameleon Uitvaartzorg is de bedenker en de sponsor van deze momenten tijdens de voetbalwedstrijden in Zwolle.


Er was al de sponsoring van de wedstrijdbal, de ballenjongens, de eerste helft, de tweede helft et cetera. Sinds kort wordt bij PEC Zwolle ook het dodespelmoment gesponsord. In het AD gaf Marloes Damman uitleg over deze originele sponsoring: "Ik kom altijd bij PEC en als ik er zit hoor ik steeds: sponsor van de sfeer is die en die. Sponsor van de wisselspelers is die en die. Toen dacht ik: voor het dodespelmoment is er niemand, en dat past natuurlijk prima bij ons werk. Dat moet ik doen."

Slim, want stikt het voetbal niet van de dodespelmomenten? Damman: "De afspraak is dat onze bedrijfsnaam drie keer wordt omgeroepen, voor de wedstrijd en in de rust. En dan is er eventueel een vierde keer, tijdens een passend moment in de wedstrijd." Bijvoorbeeld als een bal de tribune ingaat, of bij een hoekschop die wat lang duurt.

Terug naar archief...
REACTIES

Geef hieronder uw reactie op dit artikel, en/of lees de reacties van andere lezers.
Uw naam
Uw email
Uw reactie
Reacties worden pas geplaatst na goedkeuring door de redactie. De redactie is niet aansprakelijk voor de inhoud van reacties, en behoudt ten alle tijden het recht reacties te wijzigen of te verwijderen.